Міністерство освіти і науки затвердило Типові програми підвищення кваліфікації для керівників і педпрацівників центрів профрозвитку педагогів, а також для керівників, вихователів і асистентів вихователів дитячих садочків. Про це йдеться в наказі №457 від 23 квітня, опублікованому на сайті МОН.
Зокрема, затвердили:
- Типову програму підвищення кваліфікації керівників і педагогічних працівників Центрів професійного розвитку педагогічних працівників;
- Типову програму підвищення кваліфікації керівників закладів дошкільної освіти щодо надання підтримки в освітньому процесі дітям з особливими освітніми потребами;
- Типову програму підвищення кваліфікації вихователів закладів дошкільної освіти щодо надання підтримки в освітньому процесі дітям з особливими освітніми потребами;
- Типову програму підвищення кваліфікації асистентів вихователів закладів дошкільної освіти щодо надання підтримки в освітньому процесі дітям з особливими освітніми потребами.
Програма підвищення кваліфікації керівників закладів дошкільної освіти охоплює:
1. Загальні компетентності:
- здатність діяти соціально відповідально та свідомо;
- здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського суспільства, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
- здатність до міжособистісної взаємодії, роботи в команді, спілкування з представниками інших професійних груп різного рівня;
- здатність до цінування й поваги багатоманітності та мультикультурності у суспільстві;
- здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел;
- здатність вчитися і оволодівати новими знаннями з метою реагування на виклики в професії;
- здатність оцінювати ризики та приймати обґрунтовані рішення.
2. Фахові компетентності:
- здатність керуватися в управлінській діяльності Конституцією України, законами України і нормативно-правовими актами в галузі освіти з метою надання підтримки в освітньому процесі здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами;
- здатність проектувати, розробляти документи у контексті організації інклюзивного навчання;
- здатність приймати і ухвалювати рішення, що ґрунтуються на оцінці існуючих альтернатив і ризиків, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами;
- здатність здійснювати контроль і рефлексію управлінської діяльності з метою забезпечення ефективної підтримки здобувачів дошкільної освіти з особливими освітніми потребами;
- здатність визначати і враховувати запити і очікування всіх учасників освітнього процесу з метою створення безпечного, інклюзивного освітнього середовища;
- здатність до створення організаційно-педагогічних умов для безперервного професійного розвитку педагогічних працівників;
- здатність до усвідомленої, конструктивної та екологічної взаємодії з учасниками освітнього процесу щодо розбудови інклюзивного освітнього середовища.
Типовою програмою підвищення кваліфікації вихователів ЗДО щодо надання підтримки в освітньому процесі дітям з особливими освітніми потребами передбачено такий перелік компетентностей, що вдосконалюватимуться:
1. Загальні компетентності:
- здатність до критичного мислення;
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
- здатність вчитися і оволодівати знаннями з метою реагування на виклики в професії;
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
- здатність оцінювати ризики та приймати обґрунтовані рішення;
- здатність аналізувати та запобігати проблемам;
- здатність до міжособистісної взаємодії;
- здатність до цінування та поваги багатоманітності;
- здатність діяти відповідально та свідомо.
2. Фахові компетентності:
- здатність дотримуватись вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в закладі дошкільної освіти з метою забезпечення права на освіту здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами;
- здатність обирати та застосовувати ефективні форми, методи, засоби, способи для надання підтримки в освітньому процесі здобувачам дошкільної освіта з особливими освітніми потребами;
- здатність створювати безпечне, інклюзивне освітнє середовище для усіх здобувачів дошкільної освіти та їхніх батьків;
- здатність до надання підтримки дітям з особливими освітніми потребами та їхнім батькам в умовах переходу до закладу дошкільної освіти;
- здатність до організації взаємодії з різними суб’єктами з метою ефективної організації освітнього процесу та забезпечення права на освіту здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами.
За програмою підвищення кваліфікації асистентів вихователів ЗДО треба опанувати:
1. Загальні компетентності:
- здатність до критичного мислення;
- здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
- здатність вчитися і оволодівати знаннями з метою реагування на виклики професії;
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
- здатність оцінювати ризики та приймати обґрунтовані рішення;
- здатність аналізувати та запобігати проблемам;
- здатність до міжособистісної взаємодії;
- здатність до цінування та поваги багатоманітності;
- здатність діяти відповідально та свідомо.
2. Фахові компетентності:
- здатність дотримуватись вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в закладі дошкільної освіти, з метою забезпечення права на освіту здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами;
- здатність брати участь в створенні безпечного, інклюзивного освітнього середовище;
- здатність до спостереження та виявлення труднощів у здобувачів з особливими освітніми потребами в освітньому процесі;
- здатність використовувати форми, методи, засоби, способи тощо для надання підтримки в освітньому процесі здобувачам дошкільної освіти;
- здатність до надання підтримки дітям з особливими освітніми потребами з метою залучення їх до участі та діяльності;
- здатність до організації взаємодії з різними суб’єктами, які здійснюють заходи з метою надання підтримки в освітньому процесі здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами.
Підвищити кваліфікацію та отримати сертифікат:
Опубліковано 2021-08-12 10:52:00
Відвідайте наші групи у Facebook